Wednesday, December 22, 2010

curtain bunga-bunga cinta

ini memang hobby mama..mama suka try menjahit apa saja benda yang mama suka..hehe..mama buat curtain ni dah lama dah..masa nak raya 2009..gigih mama siapkan..nasib baik nenek keramat tolong potongkan kain sampai siap curtain untuk 1 window..mama follow sebijik macam yang nenek tunjuk dengan bantuan en. singer sewing machine untuk window yang lain..

at first mama nak english concept untuk purple house kita ni..tu yang mama pilih corak bunga2..mama buat untuk all windows and 1 door at living room..bedrooms at up stair pakai yang sedia ada dulu..tapi lama2 mama rasa tak sesuai dengan jiwa mama..mama lagi suka moden kontemporari..lagipon furnitures rumah kita mostly black and dark calour..mana match dengan english concept yang suci murni white colour..

tapi takpe..corak and colour curtain ni still boleh match dengan colour cat and furniture yang ada..hentam aje..mama pilih jenis curtain yang paling senang nak buat..complete dengan day light curtain and manik berjuntai tu..


pic atas tu untuk lapisan pertama..dah siap potong and jahit tepi..mama potong serong konon nak ada bentuk ombak..layann...

pic yang ni mama dah jahit manik berjuntai pada kain..macam curtain pakai anting2 la plak..

close up manik berjuntai..ada banyak jenis..harga depend on jenis juntaian yang kita pilih..mama berkenan yang ini sebab ada unsur bunga and daun same to pattern kain..

tadaaaaaaaaaaaaa....hasilnya setelah berpenat lelah menjahit then tetas then jahit balik..jahit langsir ni kena banyak sabar..lagi2 masa nak jahit pelapik yang pasang penyangkut tu..salah jahit boleh herot kain..so tak kemas la curtain kita..faris suka??..mama sukaaaa sangat2..muah..

No comments: