Tuesday, March 22, 2011

Bila lembu ternakan mengeluarkan hasil

hoho..tajuk entry yang takleh blah..sejak bila kita jadi penternak berjaya ni faris..heheh..ehh..tapi betul la kita memang ternak lembu tau..2 ekor lagi...kira berjaya la kan sebab lebih dari satu ekor..faris nak tengok lembu2 tu??hah tengok la ni..

"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"

hah..pecaya tak??sila percaya ek..dah lama kita ternak lembu2 ni..tapi tak jugak beranak pinak..tetap bedua ni gak yang kita ada..tapi tetap kita sayanggggg...hari2 mama n abah bagi makan sampai gemuk2 gini..faris tak bagi makan tapi just tunggu hasil jer..so malam ni kita operasi meraih hasil dari lembu 2 ekor...'perah' punya 'perah' dapat hasil banyak ni....

"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"
"


dapat la 1 raga coin lepas penat 'memerah' (read: korek coin) tadi..lumayan kan hasil..ada duit kertas RED kaler..actually masa kita tengah bela sekor lembu yang kecik tu dulu dah pernah 'memerah' hasil..bukan setakat lembu tu jer..semua tabung2 yang ada dalam rumah ni kita kumpulkan..tabung mama kat opis pon kena labur gak..

kira punya kira dapat dalam RM500..err..bkn kita yang kira..bank yang tolong kirakan..hehe..yang kali ni tak tau berapa banyak hasil yang kita dapat..hehe...semua hasil ni faris yang punya..masuk account faris..nanti faris dah ada duit belanja mama ajar faris menabung okey..sehari seposen or 2posen pon xpe..sikit2 lama2 jadi gunung everest (sebab campur duit mama n abah)...huhuhu...

faris dengan lembu memang takleh dipisahkan..tak pecaya tengok ni..

serius tu muka sambil peluk2 manja lembu tu..

yang ni plak ada yang serupa..apakah ianya???

hehe..tu..faris ada bulu mata lembu..wakakaka...


NAJMI = My Star..yes its u're a STAR..

2 comments:

The Queen @ Widelia said...

suke-suke... nnt ku 'beranak' kan lembu baru ye.. tp bile la nak jumpe faris ni... lembu ni tak bertuan tunggu faris...

cerita mama said...

wakaka..ada lembu baru beranak ker..mau..mau..